Opublikowano:

Jak schudnąć po 40?

Utrata wagi

 

Odchudzanie po 40 roku życia nie jest tak proste, jak kiedyś. Tempo przemiany materii spada, a tkanka tłuszczowa chętniej odkłada się w najbardziej problematycznych obszarach ciała (m.in. na brzuchu, pośladkach, czy też udach). W tym wieku często pojawiają się również rozmaite problemy zdrowotne, które nie sprzyjają utrzymaniu pożądanej wagi. Skuteczne odchudzanie po 40 jest możliwe, jeśli poważnie podejdziemy do tematu. Ważne jest, aby jednocześnie działać na kilku płaszczyznach – dzięki temu osiągniemy najszybsze i najlepsze rezultaty.

Wprowadź zdrowe nawyki żywieniowe

Dieta po 40 wcale nie musi być rygorystyczna. Istotne jest to, aby nie stosować rygorystycznych głodówek, gdyż nie ma to żadnego sensu. Jest to najlepsza pora, aby nauczyć się zdrowo jeść. Dobre nawyki żywieniowe powinny stać się codziennością, a nie wyrzeczeniem. Raczej nie zaleca się stosowania planów odchudzających typu „10 kg mniej w dwa tygodnie”. Po odstawieniu takiej diety nie unikniemy efektu jojo.


Jak się odchudzać po 40?

Przede wszystkim należy ograniczyć ilość smażonego mięsa. Lepiej zastąpić go drobiem gotowanym lub pieczonym. Mile widziane są również ryby. Wprowadź do jadłospisu ciemne pieczywo, chudą wędlinę, a także dużą ilość nabiału. Nie zapomnij o warzywach oraz owocach, gdyż mają one znakomity wpływ na zdrowie. Ogranicz spożywanie wszelkich produktów mocno przetworzonych i zawierających dużą ilość konserwantów. Ostrożniej używaj przypraw i cukru. Wyeliminuj słodzone i gazowane napoje, słodycze, czy też fast foody. Oczywiście nie chodzi o to, aby całkowicie zrezygnować z jedzenia, które sprawia przyjemność. Ważne jest jednak to, aby postawić granicę.

Zacznij systematycznie się ruszać


Ciężko oczekiwać, że po 40 nagle pokochamy wizyty na siłowni. Do tematu ćwiczeń należy podejść z głową. Zbyt szybka zmiana może wywołać jedynie zniechęcenia. Aktywność wprowadzajmy stopniowo. Zacznijmy od regularnych spacerów lub marszów. Być może do gustu przypadnie nam nordic walking, czy też jogging. Znakomitą opcją jest pływanie lub jazda na rowerze.
Być może z czasem, gdy nasza kondycja będzie coraz lepsza nabierzemy ochoty na więcej. Nie warto jednak się do tego zmuszać. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że prędzej czy później wyczerpujące treningi staną się dla nas karą. Najprawdopodobniej wytrzymamy kilka tygodni, po czym stwierdzimy, że to nie ma sensu. Oczywiście może zdarzyć się tak, że złapiemy bakcyla, a sport będzie napędzał nas do życia. Każdy przypadek jest inny.

Sięgnij po suplementy diety


Suplementy diety wspomagające odchudzanie to doskonała opcja dla osób dojrzałych. Dostarczają one niezbędnych składników odżywczych, a także pobudzają układ pokarmowy do pracy. Tego rodzaju produkty przyspieszają przemianę materii oraz spalanie tłuszczy. Jest to podstawą do tego, aby pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Oprócz tego suplementy wspomagające odchudzanie zmniejszają ryzyko ponownego odkładania się tkanki tłuszczowej. Jest to również niezawodne wsparcie w przypadku nadmiernego apetytu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *