Opublikowano:

Jak pozbyć się otyłości brzusznej

Otyłość brzuszna

Otyłość brzuszna u kobiet to powszechnie występujący problem, który może być źródłem wielu kompleksów. Zwykle marzymy o tym, aby wyeliminować szybko i bezproblemowo kłopotliwą oponkę. Istotnym jest, aby w końcu podjąć odpowiednie kroki. Wbrew pozorom pozbycie się nadprogramowych kilogramów nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Jak zlikwidować otyłość brzuszną? Wszystko opisano poniżej.

Przejdź na zdrową dietę

Nie od dziś mówi się, że „brzuch robi się w kuchni”. Jeśli marzymy o smukłym brzuchu, to musimy wyeliminować wszelkie złe nawyki żywieniowe. Bez tego nie ma mowy o zrzuceniu nadwagi. Dieta na otyłość brzuszną pozbawiona jest wszelkich słodyczy, czy też fast foodów. Pomimo tego, że są to produkty bardzo smaczne, to stanowią prawdziwą bombę kaloryczną.

Wiele osób obawia się również konieczności rezygnacji z mięsa. Zupełnie niepotrzebnie, gdyż mięso jest jak najbardziej akceptowalne. Najlepiej jednak wybierać mięso białe. Dobrym wyborem jest kurczak. Pamiętajmy również o tym, aby smalec zastąpić olejem. Warto również przekonać się do mięsa gotowanego na parze. Jest ono o wiele zdrowsze niż smażone i panierowane, które dogłębnie przesiąka tłuszczem.

Białe pieczywo powinniśmy zastąpić razowym. Wybierajmy wędliny drobiowe, gdyż są one mniej tłuste. Do diety warto oczywiście wprowadzić wszelkiego rodzaju ryby, które obniżają cholesterol, a także stanowią znakomite źródło kwasu omega 3.

Nie zapominajmy o tym, jaki wpływ na nasze zdrowie mają warzywa i owce. Ponadto można spożywać je w dużych ilościach, dzięki czemu będziemy syci na długi czas. Każda osoba, która pragnie pozbyć się otyłości brzusznej powinna jeść pięć razy dziennie. Zdecydowanie lepiej jest małe porcje, a częściej. Ostatni posiłek powinien być spożyty 3 godziny przed snem. Koniecznie trzeba pozbyć się nawyku podjadania pomiędzy posiłkami.

Wprowadź aktywność fizyczną

Eliminacja otyłości brzusznej wymaga wprowadzenia aktywności fizycznej. Bez odpowiedniej ilości ruchu nigdy nie wypracujemy wymarzonej sylwetki. Mogłoby się wydawać, że na brzuch najlepsze są brzuszki. Nic bardziej mylnego! To ćwiczenie pozwala wyrzeźbić mięśnie brzucha, a nie spalić dużą ilość tłuszczu.

Na otyłość brzuszną sprawdzą się wszelkiego rodzaju ćwiczenia cardio, które wspomagają spalanie kalorii. Mowa tutaj o jeździe na rowerze lub rolkach, pływaniu, joggingu, marszach, nordic walking. Możliwości jest naprawdę wiele, więc każdy znajdzie aktywność adekwatną do wieku, stanu zdrowia, a także upodobań.

Sięgnij po suplementy wspomagające odchudzanie

Walka z otyłością brzuszną może być trudna. Właśnie dlatego na rynku dostępne są suplementy diety, które wspomagają proces spalania tkanki tłuszczowej. Stanowią one znakomite uzupełnienie diety, czy też ćwiczeń. Warto dodać, że skład tego rodzaju produktów jest starannie wyselekcjonowany, dzięki czemu ich zażywanie jest całkowicie bezpieczne. Suplementy diety na odchudzanie dostarczają organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Pobudzają one metabolizm, a także zmniejszają ryzyko ponownego odkładania się tkanki tłuszczowej. Usprawniają pracę układu pokarmowego, co jest szczególnie ważne dla osób cierpiących na zaparcia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *